CORRELATION AMONG STUDENTS’ MASTERY IN USING ADJECTIVE,
SPEAKING AND WRITING ABILITY AT
SMA NU PALANGKA RAYA
THESIS
BY
RIKA RAHMADANITA
NIM 1401120933
STATE
ISLAMIC INSTITUTE OF PALANGKA RAYA
FACULTY
OF TEACHER TRAINING AND EDUCATION
DEPARTMENT
OF LANGUAGE EDUCATION
STUDY
PROGRAM OF ENGLISH EDUCATION
2018 M / 1439 H
ABSTRACT
Rahmadanita,
R. 2018. Correlation among Students’ Mastery in Using Adjective, Speaking
and Writing ability at SMA NU Palangka Raya. Unpublished Thesis, Department
of languange education, Faculty of Teacher Training and Education, State
Islamic Institute of Palangka Raya. Advisors (I) Sabarun, M.Pd., (II) Akhmad
Ali Mirza, M.Pd.
Key
words: correlation, adjective, writing, speaking, descriptive text.
The aim of the
research is to find out ; (1) Correlation between mastering adjective and
writing, (2) Correlation between mastering adjective and speaking, (3)
Correlation writing and speaking, (4) Correlation among mastering adjective,
speaking and writing ability. It was focus on descriptive text. It was carried
out to the tenth grade students of SMA NU Palangka Raya.
This research
applied quantitative research with correlation design. The population of this
research was the Tenth Grade IPA and IPS at SMA NU Palangka Raya which consist
of 24 students. To collect the data, the researcher used multiple choice for
mastering adjective, writing decriptive text test and speaking test for
describe person.
The result of
the study showed that: (1) correlation among mastering adjective, speaking and
writing in descriptive text In SMA NU Palangka was strong correlation, (2) The
significant values of correlation coefficient (r) the was 0.77. Based on the
categorization interval of correlation power which is reinforced by sudijono
that 0.70- 0.90 indicates there is strong correlation among the three variable.
(3) The significant values of correlation coefficient (r) was 0.77, it meant
there was strong and positive significant correlation among mastering
adjective, speaking and writing in descriptive text In SMA NU Palangka Raya.
ABSTRAK
Rahmadanita,
R. 2018. Hubungan antara penguasaan siswa dalam kata sifat, kemampuan
berbicara dan menulis di SMA NU Palangka Raya. Skripsi tidak diterbitkan,
Jurusan Pendidikan Bahasa, Fakultas Keguruan dan Ilmu keguruan, Institut Agama
Islam Negeri Palangka Raya. Pembimbing
(I) Sabarun, M.Pd; (II) Akhmad Ali Mirza, M.Pd.
Kata
kunci : hubungan, kata sifat, menulis, berbicara, teks deskripsi.
Tujuan dari
penelitian ini untuk menemukan : (1) Hubungan antara penguasaan kata sifat dan
kemampuan menulis, (2) Hubungan antara
penguasaan kata sifat dan kemampuan berbicara, (3) Hubungan antara kemampuan
menulis dan berbicara, (4) Hubungan antara penguasaan kata sifat, kemampuan
berbicara dan menulis. Penelitian ini fokus dalam teks deskripsi. Penelitian
ini dilaksanakan pada siswa kelas X di SMA NU Palangka Raya.
Penelitian ini
mengunakan metode kuantitatif dengan desain korelasi. Populasi dari penelitian
ini adalah siswa kelas X IPA dan IPS di SMA NU Palangka Raya yang terdiri dari
24 siswa. Untuk memperoleh data penulis menggunakan tes pilihan ganda untuk
penguasaan kata sifat, menulis teks deskripsi dan berbicara untuk
mendeskripsikan seseorang.
Hasil penelitian
menunjukkan bahwa: (1) Hubungan antara
kata sifat, kemampuan berbicara dan menulis di sekolah SMA NU Palangka memiliki
korelasi yang kuat, (2) Nilai signifikan korelasi (r) adalah 0.77. Berdasarkan
interval kategorisasi kekuatan korelasi yang didukung oleh sudijono bahwa 0.70-
0.90 mengindikasikan ada korelasi yang kuat antara ketiga variabel. (3) Nilai
signifikan korelasi (r) adalah 0.77 artinya ada korelasi yang kuat dan positif
antara hubungan penguasaan kata sifat, kemampuan berbicara dan menulis dalam teks deskripsi di SMA NU Palangka Raya.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar